Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Model synchronního motoru s permanentními magnety se ztrátami
Kubenka, Marek ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Huzlík, Rostislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá synchronním motorem s permanentními magnety, který je součástí hybridního pohonu automobilu Toyota Prius. Je zde proveden rozbor tohoto motoru v programu FEMM. Dále se práce zabývá vytvořením náhradního magnetického ekvivalentního obvodu tohoto stroje a výpočtem a rozložením magnetické indukce. V této diplomové práci jsou uvedeny také informace o ztrátách v železe, doplněné o výpočet právě u tohoto konkrétního motoru.
Control of salient PM machine using d-q frame machine model and Matlab Simulink
Dušek, Jiří ; Huták, Petr (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
This thesis deals with permanent magnet synchronous machine (PMSM) and its modeling. There are mentioned ways of the advantages and use of permanent magnets in electric machines and machines which uses permanent magnets. The transformation of three-phase system to the dq0 reference frame using the Park’s transformation is described and used for description of PMSM. The equations in dq0 reference frame and equivalent circuit of PMSM in dq0 system are established. These equations takes in consideration copper and iron losses.. Due to derived equations and circuit, PMSM is described and model in Matlab –Simulink is realized. For both of models of machines are designed currents and revolutions controllers. For model of PMSM where losses are taken in consideration is more kinds of control strategies discussed and used. These strategies are compared between each other in this thesis. Also results of simulations of different states are given.
Algoritmy bezsnímačového řízení synchronního motoru s permanentními magnety
Veselý, Libor ; Prokop, Roman (oponent) ; Melichar,, Jiří (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
V rámci disertační práce byly řešeny algoritmy bezsnímačového řízení pro synchronní motory s permanentními magnety. Pro odhad rychlosti a polohy rotoru v oblasti vyšších otáček byl testován algoritmus založený na struktuře MRAS. Dále byl ověřen klasický přístup, využívající algoritmu rozšířené Kalmanovy filtrace pro odhad polohy a otáček za předpokladu konstantních otáček rotoru, jakož i modifikace modelu uvažující proměnné otáčky. Tyto algoritmy nejsou schopny pracovat v pásmu nízkých otáček, proto byl navrhnut nový algoritmus. Tento algoritmus je opět postaven na rozšířené Kalmanově filtraci a pracuje s modelem, který popisuje statorové změny indukčnosti ve statorových souřadnicích - systému. Při rozběhu motoru z nulových otáček vzniká potřeba znalosti počátečního nastavení rotoru. Algoritmus pro detekci počáteční polohy rotoru využívá injektování vysokofrekvenční složky.
Simulační modely synchronního stroje pro výukové potřeby
Lidmila, Petr ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Pazdera, Ivo (vedoucí práce)
Práce se zabývá vytvořením modelů synchronního motoru, v prostředí programu MATLAB – Simulink, pro použití ve výuce předmětu Střídavé pohony. Modely jsou vytvořeny pro motor s permanentními magnety a pro motor s vinutým rotorem. Modely jsou vytvořeny tak aby bylo možné jejich simulování i s rozdílnou podélnou a příčnou indukčností, tedy s hladkým rotorem i vyniklými póly. Modely je také možno napájet přímo ze sítě, nebo pro rozběh použít jednoduché vektorové řízení. Všechny modely jsou sladěny tak, aby bylo možné jejich parametry nastavovat pouze v jednom m-filu. Dále je v práci vytvořeno automatické generování fázorových diagramů pro ustálený stav motoru, které slouží jako interaktivní pomůcka při výuce.
Matematický model synchronního motoru s permanentními magnety
Fajkus, Petr ; Klíma, Bohumil (oponent) ; Huták, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem řízení synchronního motoru s možností odbuzování. V současnosti se synchronní motory využívají v řadě aplikací. Často jsou používány synchronní motory s permanentními magnety. Tento typ motorů může mít rozdílnou příčnou a podélnou indukčnost. Ve většině případů je vhodné návrh motoru provést pomocí počítačového modelu. Proto je třeba synchronní motor popsat matematicky, aby bylo možno vytvořit jeho model. V práci je také vytvořen model řízení synchronního motoru. Řízení je navrženo pro co možná nejvyšší rozsah otáček. Proto se řízení motoru skládá ze dvou částí. V první části se otáčky řídí napětím. Ve druhé části se otáčky řídí odbuzováním. Vše je vytvořeno a nasimulováno v počítačovém programu MATLAB-SIMULINK.
Řízení otáček pohonu se synchronním motorem
Šatava, Patrik ; Mach, Martin (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá především metodami řízení synchronních motorů pro použití v elektrických pohonech. V první části práce je vyložena základní teorie synchronního stroje, kde je mimo jiné pojednáno o Parkově lineární transformaci rovnic synchronního stroje a o stabilitě tohoto stroje. Následně jsou v práci rozebrány nejběžnější metody pro řízení synchronního motoru s permanentními magnety pro použití v elektrickém pohonu. Jsou jimi především vektorové řízení a přímé řízení momentu. Krátce je pojednáno o skalárním řízení, které dnes již v praxi není příliš používané. V poslední části práce jsou prezentovány výsledky měření na dvou synchronních motorech s permanentními magnety, které byly napájeny z frekvenčního měniče. Měření byla provedena bez zátěže pro tři typy řízení – skalární řízení, vektorové řízení bez zpětné vazby a vektorové řízení se zpětnou vazbou a následně se zátěží pro dva typy řízení – skalární řízení a vektorové řízení se zpětnou vazbou.
Výpočet a optimalizace reluktančního momentu synchronního servomotoru
Kroupa, Martin ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na návrh modelu a simulaci známého synchronního servomotoru s třiceti permanentními magnety nalepenými na rotoru v programu Ansoft Maxwell 14. Úkolem bylo zjistit reluktanční moment, který motor při chodu vykazuje a jeho následnou optimalizaci. Program Ansoft Maxwell 14 může zkoumat modely jak ve 2D režimu, tak ve 3D a pro analýzu objektů používá metodiku konečných prvků. Subjekty mohou být zkoumány v statických simulacích, nebo jak v této práci transientním typem úlohy. Optimalizace ve 2D, při které bude upravován profilový tvar v oblasti vzduchové mezery, bude sloužit jen k ověření, že reluktanční moment je na tomto závislý. Hlavní simulace měly být provedeny až ve 3D modelu, kde měl být pozorován vliv natočení drážek statoru. Tyto simulace byly v průběhu práce nahrazeny alternativním výpočtem. Na základě dosažených výsledků je v závěru uvedeno optimální natočení statorových drážek.
Identifikace parametrů synchronního motoru s permanentními magnety
Veselý, Ivo ; Bobál, Vladimír (oponent) ; Janeček, Eduard (oponent) ; Blaha, Petr (vedoucí práce)
V rámci dizertační práce byly navrženy identifikační metody pro synchronní motor s permanentními magnety. Celá identifikace i řízení motoru probíhalo v dq souřadnicích a pro zpracovaní bylo použito prostředí Matlab Simulink spolu s realtime platformou Dspace. Práce se zaměřila na dvě hlavní odvětví identifikace a to off-line a online identifikaci. K off-line identifikaci byla použita frekvenční analýza využívající lock rotor test pro získání třech parametrů. Jedná se o příčnou a podélnou indukčnost a odpor statoru. V online metodě byly tyto parametry ještě rozšířeny o magnetický tok magnetu _f identifikovaného pomocí metody MRAS. Zbylé parametry byly opět identifikovány pomocí frekvenční analýzy, která byla upravena pro online režim a zároveň aplikována na identifikaci více složek najednou. Poslední metodou, která se v práci nachází, je Newtonova metoda, která se využívá pro odhad odporu statoru, aniž by se do motoru musel injektovat jakýkoli signál.
Řízení synchronního motoru s permanentními magnety s ohledem na jednoduchost realizace
Vybíral, Ondřej ; Pohl, Lukáš (oponent) ; Blaha, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou řízení střídavých synchronních elektrických motorů s permanentními magnety. V úvodu je popsáno rozdělení motorů dle konstrukce a se zaměřením na BLDC motor. Dále jsou zde rozebrány metody řízení včetně objasnění pojmů souvisejících se samotným řízením. Jsou zde porovnány výhody a nevýhody jednotlivých metod. Na základě požadavku na jednoduchou realizaci byla zvolena šestikroková komutace. Práce obsahuje simulaci v prostředí Simulink, kde je simulován BLDC motor LINIX 45ZWN24-40 řízený šestikrokovou komutací. Obsahuje srovnání simulovaných průběhů otáček motoru při různých parametrech regulace. Závěr práce se věnuje shrnutí dosažených výsledků a srovnání výsledků ze simulace a z reálných experimentů.
Diagnostika mezi-závitového zkratu vektorově řízeného PMS motoru pomocí UI
Zezula, Lukáš ; Kozovský, Matúš (oponent) ; Blaha, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá diagnostikou mezizávitových zkratů na vektorově řízeném synchronním motoru s permanentními magnety. Mezizávitové zkraty jsou detekovány pomocí předučené konvoluční neuronové sítě GoogLeNet na základě obrazů vzniklých předzpracováním signálů fázových proudů, výstupních napětí střídače a elektrické úhlové rychlosti. Předzpracování signálů mimo jiné zahrnuje digitální filtraci, převzorkování a Vlnkovou transformaci. Pro účely učení sítě je vytvořen model pohonu schopný simulovat mezizávitové zkraty. Síť je poté učena na datech ze simulace a validována na datech měřených na skutečném pohonu, který je schopný emulovat poruchy. Výsledky diagnostiky jsou poté společně s hlavními problémy prezentovány v závěru práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.